Pappershanteringen hos LMV är över, nu är det digitalt som gäller vid anmälan av negativa händelser och tillbud.
Läkemedelsverket har tagit över ansvaret för hur hälso-sjukvård ska anmäla negativa händelser och tillbud med CE-märkta och specialanpassade medicintekniska produkter.
Från och med 15 juli 2021 ska negativa händelser och tillbud med CE-märkta och specialanpassade medicintekniska produkter inom hälso- och sjukvård anmälas till Läkemedelverket via deras e-tjänst. Det blankettbaserade systemet har upphört.
För att underrätta tillverkaren om en negativ händelse eller ett tillbud ges möjlighet att spara en PDF-kopia av en anmälan i e-tjänsten. PDF-kopian kan användas som underlag på samma sätt som den tidigare blanketten. Det är ingen skillnad från idag annat än att förfarandet för rapportering ändrats till en mer IT-säker lösning.
Hos tillverkaren fortsätter hanteringen av tillbudsanmälningar på samma sätt som innan och hos Invacare har ni möjlighet att göra en anmälan om en händelse eller ett tillbud via vår hemsida, Invarapportering
En fördjupningskurs med fokus på sittdynor och ryggar
”Vi är glada att kunna bjuda in dig till en fördjupande och uppföljande utbildning med fokus på sittande och positionering för brukare som sitter i Invacare komfort,- allround,- eller...
... eller boka dig kostnadsfritt redan idag till årets hjälpmedelsdag!
Som vanligt är det en halvdag för er, våra kunder och partners, att inspireras av våra fantastiska talare. Samtidigt som du får en del matnyttigt kring våra...